Przejdź do treści
driveland
driveland

TOR TESTOWO - SZKOLENIOWY (ODTJ)

SZARPAK

Super-nowoczesne urządzenie przystosowane wprowadzające pojazdy w poślizg nadsterowny. Pełna możliwość kalibracji urządzenia nawet w trakcie zajęć, co pozwala na dopasowanie konfiguracji parametrów (siła, opóźnienie, przesunięcie płyty) urządzenia do typu pojazdu oraz poziomu uczestników szkolenia. System podgrzewania układu hydraulicznego, pozwala na korzystanie z niego nawet zimą przy bardzo niskich temperaturach powietrza.

tor-testowo-szkoleniowy

KURTYNY WODNE 

Dysponujemy systemem aż dziewięciu niezależnych kurtyn wodnych w trzech rzędach.Unikalny system regulacji opóźnienia wystrzału kolejnych rzędów pozwala dopasować ćwiczenia do modelu szkolenia oraz do poziomu umiejętności kursantów. Istnieje możliwość wyboru programu z samochodu przez instruktorów lub wybór opcji losowej.

driveland

TOR SZKOLENIOWY

Odpowiednio zaprojektowany układ dróg z zakrętami o różnej charakterystyce (różne typy zakrętów – łagodne, ostre). Różny kierunek i stopień nachylenia nawierzchni celem jak najwierniejszego odwzorowania warunków na drogach. Tor szkoleniowy wyposażony jest w linie wytyczające oś jezdni oraz znaki drogowe. Dzięki temu istniej możliwość testowania systemów wspomagających kierowcę w bezpiecznych i sterylnych warunków niemal identycznych jak na publicznej drodze. Kolejnym elementem toru szkoleniowego jest przejazd przez tzw. górkę – kursanci przejeżdżają przez wzniesienie z 10% spadkiem drogi i są zaskakiwani na nim nawadnianą płytą poślizgową.

driveland

OKRĄG POŚLIZGOWY

Jednym z elementów infrastruktury ośrodka jest płyta poślizgowa w kształcie pierścienia (360 stopni). To zdecydowanie więcej niż wymagają przepisy (stosowne rozporządzenie dot. Ośrodków Doskonalenia Techniki Jazdy) według którego wystarczy wycinek pierścienia o kącie rozwarcia 120 stopni.

driveland

TESTOWY TOR TERENOWY

Integralną częścią ośrodka DRIVELAND jest testowy tor terenowy. W jego skład wchodzą: trasa terenowa o zmiennej nawierzchni (beton, żwir, piasek, drewniane kłody), trawersy, wykrzyże, podjazd, zjazd. Istnieje możliwość różnej charakterystyki trasy w zależności od potrzeby. Daje to możliwość demonstrowania możliwości współczesnych samochodów (crossovery, SUV’y, samochody dostawcze i VAN’y przeznaczone do pracy w trudniejszym terenie). Na torze demonstrujemy działanie systemów wspomagających kierowcę oraz zasady prawidłowego użytkowania samochodów celem unikania awarii układu napędowego.

driveland